כיצד נוצרים החישוקים השחורים-הצמיגים?


כל הצמיגים אותו דבר, חישוק שחור..
החישוק השחור כפי שתבינו עד סוף המאמר עשוי מעשרות חומרים חדשניים ומכמה פטנטים רשומים ייחודים שמהנדסי חברת גודייר המציאו, מטכנולוגיית לנסיעה ללא אויר בצמיג RUN OF FLAT שמצוי ברכבים כגון ב.מ.וו ועד טכנולגיה לחיסכון בדלק שזמינה לכל רכב.
הצמיגים מהווים אחד מהרכיבים הכי חשובים ברכב שלך, הרכיב הבטיחותי השני אחרי הבלמים. טכנולוגיה רבה מאוד מעורבת בייצור הצמיגים למעשה. הכרת כל הפרטים תהפוך את הרכישה בבוא העת של מאריכי החיים (כן דרמטיים) המחוברים לגלגלים שלך, לפשוטה וקלה יותר.
אז גבירותיי ורבותיי בואו תקראו ותעשירו את הלמידה שלכם בפרט אחד או כמה.


מדעי הצמיגים:
מחקר נרחב מאוד והשקעה גדולה של כסף מוקדשים לפני יצירת הצמיג. חברת גודייר משקיעה למעלה מ-300 מיליון דולר במחקר ופיתוח כל שנה ורושמת פטנטים ייחודיים כאשר ה"קונפליקטים" המרכזים הם צמיג שנוסע לאורך ק"מ רבים אך מבלי לדחוס עוד גומי ולשמור אותו קל כדי לא להגדיל את התנגדות הגלגול, צמיג גמיש אך עם זאת חזק בדפנות, צמיג עם חריצי ניקוז רבים אך עם זאת שקט וכן הלאה.. 
 


סוגי צמיגים:
באופן אידאלי, יצרנים מעוניינים למקסם ביצועים, נוחות וחיסכון בדלק. עם זאת, צמיג אשר מותאם באופן מושלם לחיסכון בדלק במשפחתית מסוג "סדאן" לא יתאים לביצועי רכב ספורט אשר נע במהירות. 
דרך הייצור של הצמיג תכתיב את המצוינות שלו ואת ההתמודדות במצב סכנה אפילו קטנה. ברגע תכנון צמיג שואפת יצרנית הצמיגים גודייר להגיע לתוצאות מקסימליות בפרמטרים כגון: אחיזה ובלימה בכביש יבש ורטוב, חיסכון בדלק, עיצוב, קילומטראז', מפלס רעש חיצוני ועוד. לא ניתן לקבל את הכול – אם כי חברת גודייר מוכיחה יותר ויותר כי ניתן להתקרב לכך.


החומרים שמתחת לחישוק השחור:
האם תהיתם פעם מה יש בתוך הצמיג שמורכב לכם ברכב? זה הרבה מעבר לאוויר.
קשר בין החומרים זה מעבר לסוליה העמוקה, הרכיבים הפנימיים הם ההתחלה של הכול. כיום צמיגי גודייר מיוצרים מחומרים שונים, כולל סוגי טקסטיל חדישים, גומי טבעי ופלדה.
ככל שצמיג איכותי פחות כך אחוז הגומי הטבעי בו יורד ומחליף אותו גומי סינטטי (ניתן גם להריח), הפרש המחיר בין צמיג אסייאתי לבין צמיגי גודייר נובע מרמת הביצועים שתורם שימוש בייצור צמיג בגומי טבעי. כל מרכיב משמש לפונקציה מיוחדת וחשובה משלו.


 


הרכבת הצמיג:
בטרם הצמיג מקבל את צורתו, מעורבבים מספר מרכיבים כדי להפוך את הגומי הטבעי ל"גומי לנסיעה". השלמתו משתנה בהתאם להדגשת המאפיינים המייחדים אותו. בעוד הגומי מהווה מרכיב חשוב, התרכובת מכילה מילוי (בדרך כלל פחם שחור וסיליקה) וכמו כן כימיקלים שונים אשר תורמים לאלסטיות, ידידותיות לסביבה, עמידות ועוד. רכיבים אלה מעורבבים יחד בדיוק כמו כל חוקי האפיה והבישול לפי סדר וטמפרטורה ספציפיים על מנת שלא לפגוע בהרכב. לאחר הערבוב מתווספים לתערובת שכבות, חגורות, שכבות נוספות אם נדרש טבעות איטום, סולית הצמיג ודפנות.


מבשלים את הצמיג תוך עיקרון של שמירה על כדור הארץ:
לאחר חיבור כל המרכיבים יחדיו על תוף ליצירת הצמיג, הוא מיושר ומעוצב בצורתו החישוקית עדיין הוא אינו מוכן לנסיעה: יש צורך לבצע גיפור בתבנית בטמפרטורה גבוהה, בכדי לאפשר להרכב הגומי להגיב באופן כימיקלי וליצור את חריצי הצמיג והדפנות הנראים על כלי הרכב.

 

 

 

 


עלייתם של הרובוטים:
מפעלי צמיגים מעסיקים את כולם החל ממכונאים ועד לכימאים וגם הרובוטים. חברת גודייר מעסיקה 72,000 עובדים ברחבי העולם והיא גם עושה שימוש במכונות חכמות על מנת למזער טעויות ולדחוף את ייצור הצמיג לשלמות. כמובן שאין מנצח ליד האדם וכך תמיד בסוף האדם הוא זה שבודק כי הכול מתבצע כשורה. השילוב האנושי-רובוטי חשוב מאוד להצלחת הצמיגים.
 


יאללה, הולה הופ או בוא נתגלגל:
לבסוף, הצמיג מוכן לפעולה, נכון? טעות!. בדיקה קפדנית ותוספות אחרונות נעשות על מנת לוודא שהצמיג מוכן לכמות הלחץ האדירה שהוא יישא לאורך עשרות אלפי הק"מ שהוא יצבור... ואז ורק אז, נולד צמיג חדש לעולם, מוכן לצאת לרכבך.

 

 


כעת גבירותי ורבותיי אתם יודעים כיצד נוצרים צמיגים מושלמים ומוכנים לשוק. כך שבפעם הבאה שתסתכלו על הצמיגים החדשים שזה הרגע התקנתם ולפני שתתחיל השחיקה תעצרו לרגע ותחשבו על כל הזמן המושקע לצורך יצירת החישוק השחור הזה...
 

ITIRE.CO.IL  הינה הדרך החכמה, הבטוחה והמהירה לרכישת צמיגי גודייר.
אנו מסייעים לך לקנות חכם ולנהוג בטוח.