לחץ אויר בצמיג – תקין גבוה ונמוך

אינדקס   I TIRE לחצי אויר נכונים לצמיגים לפי סוג רכב
אנא בחרו את יצרן הרכב שלכם כדי לראות את רשימת הדגמים ולמצוא את לחץ אוויר הנכון.לתשומת ליבך : יש להשתמש בתרשים זה כקו מנחה בלבד, תמיד עיינו בספר הרכב


יתרונות לחץ תקין בצמיג

שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיג מסייע להגברת יעילות ניצול הדלק של המכונית וכן להשגת ביצועיים מיטביים מהצמיג.
ניפוח נכון של הצמיג מאפשר לך כנהג לחוות נוחות, עמידות ואת הביצועים המיטביים שתוכננו לרכב לרבות ABS ו EPS. שחיקה אחידה בצמיג ודופנו (היכן שהצמיג בא במגע עם הכביש) יישאר כפי שתוכנן ושחיקה מואצת ולא אחידה של סוליית הצמיג תימנע, הצמיג לא יתחמם והחיכוך יקטן.
ניפוח תקין ייצב את מבנה הצמיג וכך ישמור על תגובתיות תקינה של הצמיג וכן על אחיזה טובה בכביש.


כך יראו הצמיגים בבוקר כאשר הרכב חונה בחנייה, האם לצמיג בתמונה לחץ אויר תקין?
(תשובה בסוף המאמר)

חסרונות לחץ אוויר נמוך בצמיג
צמיג בו יש לחץ אוויר נמוך לא מסוגל לשמור על צורתו המקורית ונעשה שטוח יותר בזמן המגע עם הדרך. ברכב בו הצמיגים מנופחים רק ב-6 PSI פחות מהדרוש אורך החיים של מדרס הצמיג עלול להתקצר בעד 25%. לחץ אוויר נמוך מאפשר לצמיג להתעוות בזמן פעולתו וכך גורם להצטברות חום, הגדלת החיכוך ולעלייה בצריכת הדלק בעד 5%. אתם עלולים להרגיש ירידה חדה ביכולת ודיוק ההיגוי וכן ביציבות ההגה. למרות ש-6 PSI לא נשמע הרבה, זכרו כי הם מייצגים 20% מהלחץ המומלץ עבור הצמיג.


חסרונות לחץ אוויר גבוה בצמיג
צמיג בו יש לחץ אוויר עודף נוקשה יותר ושטח המגע עם הדרך מצטמצם. אם הצמיגים מנופחים רק ב-6 PSI יותר מהנדרש, הם עלולים להינזק ביתר קלות ממהמורות בכביש או חפצים הנמצאים על הדרך. צמיגים עם לחץ אויר גבוה אינם מסוגלים לבודד מהמורות בכביש ולכן התחושה היא שהם נוקשים יותר. לעומת זאת, ניפוח יתר של הצמיג מאפשר שיפור ביכולת ודיוק ההיגוי עד לגבול מסוים. זאת הסיבה שנהגים המשתתפים במירוצי כביש משתמשים בלחץ אוויר גבוה.


קשה לקבוע, נכון? לחץ האוויר בצמיג צריך להיבדק בעזרת מודד מיוחד מאחר ולא ניתן לקבוע במדויק מה לחץ האוויר בעזרת בדיקה ויזואלית בלבד. סמכו על אינדקס I TIRE לחצי אויר נכונים לצמיגים לפי סוג רכב אבל גם בדקו במשקוף הדלת של הרכב או בספר הרכב את הלחץ האויר המומלץ לרכב.