Goodyear Oxygene: צמיג קונספט המיועד לתמוך בניידות עירונית נקייה ונוחה יותר
הקונספט של ה- Goodyear Oxygene חוזה פתרון נהיגה המשפר את איכות האוויר.
הקונספט האחרון של Goodyear שהוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית אשר התקיימה ב- 2018 בג'נבה, פשוטו כמשמעו מפיח חיים בעתיד הניידות, כפתרון חזוני לניידות עירונית נקייה, נוחה, בטוחה וברת קיימא יותר.
הקונספט הקרוי Oxygene הינו בעל מבנה ייחודי המתאפיין בטחב חי הצומח בתוך דפנות הצמיג. מבנה פתוח זה ועיצוב סוליית הצמיג החכמה סופגים ומפזרים (באופן מעגלי) את הלחות והמים מעל פני הכביש, תוך שהם מאפשרים התרחשות של תהליך פוטוסינתזה ולכן משחררים חמצן אל האוויר.
בהשראת עקרונות הכלכלה המעגלית, תוך שימת דגש על הפחתת פסולת חומרית, פליטות ואובדן אנרגיה, קונספט ה- Oxygene של Goodyear מתוכנן להשתלב בצורה חלקה בסצנות הערים העתידיות, כולל מספר פתרונות ביצועיים:
ניקוי האוויר שאנו נושמים: ה- Oxygene סופג דרך סולייתו הייחודית לחות מהכביש ושואף CO2 מהאוויר כדי להאכיל את הטחב שעל הדופן שלו ומשחרר חמצן באמצעות תהליך הפוטוסינתזה. בעיר הדומה בגודלה לפריז רבתי, עם כ- 2.5 מיליון כלי רכב, משמעות הדבר היא לייצר מדי שנה כמעט 3,000 טונות של חמצן ולספוג מן האוויר יותר מ- 4,000 טונות של פחמן דו חמצני.
מיחזור של צמיגים בלויים: ה- Oxygene מתאפיין במבנה בלתי פנאומטי אשר עוצב בצורה תלת מימדית מאבקת גומי שהופקה מצמיגים ממוחזרים. המבנה קל המשקל המסוגל לספוג זעזועים, מספק פתרון ארוך טווח חופשי מניקובים שנועד להאריך את חיי הצמיג ולמזער את בעיות השירות, מספק ניידות ללא דאגות. בטיחות נוספת מובטחת על ידי המבנה הפתוח של הצמיג, המשפר את האחיזה הרטובה תוך סיוע של ספיגת מים דרך סוליית הצמיג.
מייצר חשמל משלו: ה- Oxygene שואב את האנרגיה שנוצרה במהלך הפוטוסינתזה על מנת להפעיל את האלקטרוניקה המוטמעת בו, הכוללת חיישנים משולבים, יחידת עיבוד המבוססת על בינה מלאכותית ופסי אור הניתנים להתאמה בדפנות הצמיג, המשנים את צבעם ומזהירים הן את משתמשי הדרך והן את הולכי הרגל מתמרונים עתידיים, כגון שינויים בנתיב הנסיעה או בלימה.
תקשורת במהירות האור: ה- Oxygene משתמש במערכת תקשורת בעלת תאורה הנראית לעין, או LiFi, עבור קישוריות ניידת בקיבולת גבוהה במהירות האור. ה- LiFi מאפשר לצמיג להתחבר לאינטרנט של הדברים, מאפשר תחלופת נתונים, בין רכב לרכב (V2V) ובין רכב לתשתית (V2I), שהינה קריטית עבור מערכות חכמות לניהול ניידות.
2017
הניידות של העתיד - צמיג ה- Eagle 360 Urban של Goodyear
בתערוכת הרכב הבינלאומית אשר התקיימה ב- 2017 בג'נבה, Goodyear הציגה את צמיג הקונספט שלה Eagle 360 Urban. העיצוב מתבסס על קונספט ה- Eagle - 360 אשר נחשף בשנה החולפת ומצרף לתערובת זו בינה מלאכותית, תצורת עור ביונית וסוליית צמיג משתנה. על ידי הכללתם של מאפיינים אלה, הצמיג מסוגל לחוש את תנאי הכביש ומזג האוויר, להחליט על דרך הפעולה ובמידת הצורך להשתנות לסוליית הצמיג האופטימלית. כשהוא עושה שימוש בנתונים שנאספו על ידו, הצמיג יכול לשנות את הסוליה, להוסיף 'זיזים' עבור תנאים רטובים ולהעניק לו מראה חלקלק בתנאים יבשים.
באמצעות מהדורה אחרונה זו, Goodyear חשפה את החזון שלה לטווח הארוך עבור צמיגים עתידיים המחוברים בצורה חכמה ודוחפת את הגבולות כשהיא צופה ונותנת מענה לצרכים ולאתגרים המתפתחים של מערכת הניידות האקולוגית של העתיד הרחוק.
2016
Goodyear חושפת את ה- Eagle 360, רעיון של צמיג חזון עבור כלי רכב אוטונומיים עתידיים
צמיג קונספט ייחודי בעל צורה כדורית המדגיש כושר תמרון אולטימטיבי, בטיחות וקישוריות
לאחר 117 שנים של ייצור צמיגים, Goodyear הציגה היום חזון של צמיג עתידי הנראה באופן קיצוני שונה לחלוטין מצמיגים אחרים - זהו כדור.
Goodyear חשפה בתערוכת הרכב הבינלאומית בג'נבה את צמיג הקונספט האחרון שלה,
ה- Eagle 360. הצמיג הכדורי אשר עוצב בצורה תלת מימדית מדגיש את חזונה של Goodyear עבור העתיד ומציג בטווח הארוך פתרון מעורר השראה עבור העתיד, כאשר הנהיגה האוטונומית צפויה להיות יותר המיינסטרים.
על פי מחקר של Navigant Research שנערך לאחרונה, עד שנת 2035 [9] לדוגמה צפויים להימכר מדי שנה 85 מיליון רכבים בעלי יכולת אוטונומית. על פי מחקר שלJ.D. Power 2015 U.S. Tech Choice, הצרכנים מודאגים ביותר מנושא הבטחת הבטיחות במכוניות אוטונומיות באמצעות טכנולוגיה. [10]
"על ידי הפחתה קבועה של האינטראקציה והתערבות הנהג ברכבים הנוהגים באופן עצמאי, הצמיגים יהוו תפקיד חשוב אף יותר מייעודם כקשר הראשוני לכביש", דברים שנאמרו על ידי יוזף זקוסקי, סגן הנשיא הבכיר והמנהל הטכני הראשי של Goodyear. צמיגי הקונספט של Goodyear משחקים בעתיד תפקיד כפול הן כפלטפורמות יצירתיות על מנת לדחוף את גבולות החשיבה הקונבנציונלית והן כתשתיות בחינה לטכנולוגיות של הדור הבא".
צמיגי גודייר -היסטוריה
כיום, מגיע היקף המכירות של ’גוד-ייר’ לכ-20 מיליארד דולר, עם כי לקח 53 שנה טרם שהחברה הגיעה לציון הדרך של מיליארד דולר לשנה.
כל זה החל במפעל קרטונים שעבר הסבה, על ג...
חדשנות היא לא משהו שעושים,זה מה שחברת גודייר תמיד היו משנת 1898
התרבות של היצירה נתנה כל דבר, מהמותג שלנו - גודייר נקראים על שם צ'ארלס גודייר, ממציא תהליך הגיפור - למוניטי...
הבעלים ומפעילי האתר הם חברת ב.מ.ב חברה להפצת צמיגים בע"מ .
בחברת ב.מ.ב עוסקים בתחום הרכב והצמיגים כבר קרוב לחצי מאה תחת השם "בני משה ביטון"בין האחזקות של משפחת ביטון נמצאים -...