תחזוקת צמיגים
כדי לשמור על הצמיגים שלך במצב מצוין, מחלקת שירות הלקוחות שלנו פרסמה המלצות מפורטות לתיקוני צמיגים, מצב סולית הצמיג וניפוח הצמיגים.
בלאי ונזק
איזון לא נכון של הגלגלים (חישוק+צמיג) הקדמיים או האחוריים יכול לגרום לשחיקה מהירה או לא אחידה. רכבים בהנעה קדמית ורכבים עם מתלים אחוריים עצמאיים דורשים כיוון של כל ארבעת הגלגלים ולא רק של שניים. בדיקת איזון של הצמיגים בתקריות מומלצות היא דרך להאריך את חיי הצמיג.
לפעמים, ניתן לטפל בשחיקה לא סדירה של הצמיג ע"י רוטציה של הצמיגים (קדימה/אחורה ובסיבוביות). אם הצמיגים שלכם נראים שחוקים בצורה לא אחידה, בקשו ממומחה לבדוק ולתקן את בעיית האיזון של הצמיגים או בעיה מכנית אחרת שעלולה להתקיים לפני ביצוע הרוטציה.
סוליית הצמיג משפיעה באופן ישיר על האחיזה בכביש ולכן חשוב לבדוק אותה לעיתים סדירות ולחפש סימנים לשחיקה לא סדירה. סימנים אלה עשויים לכלול אזורים גבוהים או נמוכים, או אזורים חלקים בצורה בלתי רגילה.
שפרו את תצרוכת הדלק
כדי לסייע לך לחסוך בכסף ומשאבים, מומלץ לסקור את ההמלצות הזריזות להלן .
-
החלפה לצמיגים חסכוניים בדלק EFFICIENTGRIP יכולה לסייע לך לצרוך פחות דלק.
-
החלפת מסנן אויר סתום יכולה לשפר את צריכת הדלק ב-10 אחוזים.
-
שימוש בסוג שמן המנוע המומלץ על ידי יצרן הרכב יכול לשפר את צריכת הדלק ב-1% עד 2%.
-
תחזוקה שוטפת של הרכב יכולה לשפר את תצרוכת הדלק ב-4%.
-
עודף משקל יכול להפחית את צריכת דלק ב 1-2% על כל 45.3 ק"ג אז סעו קלי משקל.
-
הימנע מהתחלות מהירות - האצה אגרסיבית יכולה להגדיל את צריכת הדלק ב 33%.
לחץ אויר בצמיג
גלו מדוע שמירה על לחץ אויר תקין בצמיגיכם חשוב כל כך
-
תת לחץ מגדיל את שחיקת הסוליה בקצוות החיצוניים ויוצר חימום יתר, שיכול להאיץ את בליית הצמיג.
-
צריכת הדלק גדלה עקב העלייה בהתנגדות לסיבוב הצמיג – צמיג רך גורם לרכב שלך לעבוד קשה יותר.
-
לחץ יתר גורם לסוליה המרכזית לשאת את רוב משקל הרכב, מה שמוביל לשחיקה מהירה יותר ולא אחידה.
כדי לדעת מה לחץ האוויר המתאים לצמיגים שלכם, בדקו בחוברת ההדרכה של הרכב שלכם, על המדבקה שעל הדלת בצד הנהג, או בתא הכפפות.
סוליית הצמיג
בדיקת סוליית הצמיג כל 4,800 ק"מ מומלצת. מטה מתוארים שני מבדקים פשוטים שיעזרו לך לדעת אם אתה צריך להחליף את הצמיגים.
1. בצעו את מבחן השקל
2. בדקו את המחוון ממוקם בתחתיות חריצי הצמיגים במספר מוקדים ברחבי הצמיג. כאשר הצמיג שחוק כל כך, שברים אלה הופכים להיות גלויים מיושרים עם חריצים הסמוכים בסולית הצמיג ואז צריך להחליף אותו.
או אם אתה מבחין כל אחד מדפוסי שחיקת צמיג נפוצים כגון:
-
שחיקה בצדי סולית הצמיג בשני הצדדים – נסעת עם לחץ אויר נמוך מידי
נסיעה עם לחץ אויר נמוך בצמיג מגבירה ומאיצה את בלאי הצמיג בקצוות החיצוניים ומעלים את החום שמתפשט בצמיג ומפחיתים את קשיחות הצמיג. צמיגים שנהפכו לרכים מגדילים את התנגדות הגלגול ובעקבות כך גדלה צריכת הדלק ברכב.
-
שחיקה במרכז הצמיג - נסעת עם לחץ אויר גבוה מידי
לחץ אויר גבוה בצמיג גורם לו להשחק במרכז
-
שחיקה בצורה של מדרגות – בעיה טכנית ברכב
שחיקה מדורגת לרוב אופיינית בצמיגים הקדמיים ברכב, אבל יכול להופיע גם בצמיגים האחוריים. יש לבדוק את הבולמים, איזון או פרונט של הצמיגים.
-
קצוות משוננים בצמיג – צמיגים לא מאוזנים (או לא מתואמים)
חוסר תיאום של הצמיג לרכב (איזון) גורם לשחיקה ולחוסר יציבות של הרכב, אפשר להבחין בכך שקצוות סוליית הצמיג הופכים לדמוי שיני מסור.
הכנות לקראת טיפול בתקר
אם יש באמצעותכם את הכלים הנדרשים, זה יסייע לכם בהחלפת צמיג עם תקר ברגע הנדרש ולמזער נזק פוטנציאלי לצמיגים שלכם.
סיקרו את הרשימה מטה כדי לדעת איזה ציוד נדרש לשמור ברכבכם.
וודאו שתמיד יש לכם:
-
את חוברת ההדרכה של הרכב שלכם
-
גלגל נוסף בלחץ אויר תקין
-
ג'ק הרמה
-
מפתח ברגים
-
תומך, למשל חתיכת עץ או לבנה
טיפול בצמיג
כדי לסייע בשמירה על מכוניתך במצב תקין לנהיגה, היוועץ ברשימה זו של הצעות לטיפול בצמיגים.
בחינה ויזואלית של הצמיגים שלך יכולה לאתר תקרים וסימנים חזותיים אחרים לנזק שעלול לדרוש החלפה של הצמיג.
תיקונים:
חיוני לדעת אם ישנו צמיג שתוקן ומתי צריך להחליפו.
-
אם צמיג מאבד את לחץ האוויר, צריך לפרק אותו בתיקרייה ולבדוק אותו מבפנים.
-
נסיעה על פנצ'ר אפילו במרחק קצר יכולה להרוס את הצמיג.
-
רוב התקרים וחתכים עד ל 1/4 אינץ (0.6 סנטימטר) ניתנים לתיקון אם התקר הוא בסוליית הצמיג.
-
אין לתקן בכל צורה תקר בדופן הצמיג.
-
אין לתקן תקרים גדולים יותר מ 1/4 אינץ' (0.64 סנטימטרים), ולא לתקן צמיגים שחוקים מתחת 1/16 אינץ' (0.16 סנטימטרים).
וודא שהצמיגים שלך מאוזנים והרכב שלך מיושר כראוי (פרונט) חשוב לתוחלת חיים ארוכה של הצמיג לביצועי הרכב.
-
קשה להאמין אבל צמיגים לא מאוזנים גורמים לרעידות כביש, אשר יכול להוביל לעייפות הנהג ושחיקת הצמיגים בטרם עת ובלאי מואץ של חלקים מסוימים ברכב שקשורים לצמיג.
-
הצמיגים צריכים להיות מאוזנים בכל פעם שהם מורכבים על הרכב (גם לאחר תיקון תקר).
-
וודא שאתה מאזן כל צמיג לפחות פעם בשנה או בכל פעם שמרגישים רעידות של הרכב.
בצע רוטציה בצמיגים אחת ל 10,000 ק"מ (קדימה/אחורה).
|
|
|
|
תווית האיחוד האירופאית
תוויות הצמיגים החדשות של האיחוד האירופי מספקות מידע חשוב על בטיחות והיבטים סביבתיים של הצמיג. בדומה לתווית האנרגיה אשר נמצאת במכשירים במטבח, תווית הצמיג של האיחוד האירופי תורמת...
צמיגי גודייר - חדשנות
חדשנות היא לא משהו שעושים,זה מה שחברת גודייר תמיד היו משנת 1898
התרבות של היצירה נתנה כל דבר, מהמותג שלנו - גודייר נקראים על שם צ'ארלס גודייר, ממציא תהליך הגיפור - למוניטי...
מי אנחנו
הבעלים ומפעילי האתר הם חברת ב.מ.ב חברה להפצת צמיגים בע"מ .
בחברת ב.מ.ב עוסקים בתחום הרכב והצמיגים כבר קרוב לחצי מאה תחת השם "בני משה ביטון"בין האחזקות של משפחת ביטון נמצאים -...
השמשת הצמיג החדש
בדיוק כמו בנעליים חדשות, יש להשמיש את הצמיגים על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. לכן כאשר אתם קונים צמיגים חדשים, זה רעיון טוב לנסוע באופן אחראי ומבוקר לזמן מה .סעו בצורה מתו...
|